شمال کجا بریم؟
0

سوئیت در عسلک لواسان

سوئیت در عسلک لواسان
بازدید 408

لواسان شهری زیبا و مرکز بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات در استان تهران است. این شهر که در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت قرار دارد، نزدیک ترین مرکز گردشگری به تهران است. در اصطلاح عامیانه این شهر لاواسون نامیده می شود. لواسان به معنای یال طلوع خورشید یا یال کوهی است که خورشید از آن طلوع می کند.

ویژگی های شهر لواسان

این شهر به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی شمالی استان تهران و ارتفاعات البرز دارای آب و هوای نیمه مرطوب و مرطوب با زمستان های طولانی و سرد است، به طوری که میانگین دما در سردترین ماه سال کمتر از 15- درجه است. . درجه سانتیگراد آب و هوای این شهر عموماً تحت تأثیر عوامل جغرافیایی به ویژه سختی است. بارش شدید برف و باران در اکثر فصول سال چشمه ها، آبشارها و رودخانه های زیادی را در این منطقه به وجود آورده است. سطح برف در برخی دره‌ها، شکاف‌های کوهستانی و قله‌های مرتفع اطراف شهر لواسان در زمستان به بیش از ۲۰ متر می‌رسد و یخچال‌هایی را ایجاد می‌کند که تا بارش‌های زمستانی آینده باقی خواهند ماند.

جاذبه های گردشگری لواسان

شرایط اقلیمی مطبوع در مجاورت شهر تهران و چشم انداز بی نظیر این منطقه را به یک جاذبه گردشگری و تفریحی تبدیل کرده است و به همین دلیل میلیون ها گردشگر برای تعطیلات وارد این شهر می شوند.سد لتیان
سد لتیان در جنوب لواسان واقع شده است که در سال 1346 به بهره برداری رسید.این سد بتنی نقش مهمی در تامین آب و برق تهران دارد. نام این سد قبل از انقلاب فرحناز بوده است. رودخانه جاجرود که از ارتفاعات دربندسر، گرمابادر، ایگال، گراجان و نواحی جنوبی توچال (بخشی از رشته کوه البرز مرکزی) سرچشمه می‌گیرد، حوضه آبریز اصلی سد است.

پارک جنگلی تلو

یکی از مهم ترین دلایل بسیاری از گردشگران برای سفر به عسلک لواسان، گردشگری و تفریح ​​در پارک جنگلی تلو است. این پارک با نام های دیگری مانند پارک غزال و پارک لواسان نیز شناخته می شود و یکی از بزرگترین و بهترین پارک های جنگلی پایتخت است. پارک تلو در کیلومتر 5 بزرگراه تلو واقع شده است و دسترسی ساکنان پایتخت به آن را بسیار آسان تر از سایر نقاط می کند.

اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال مکانی دنج برای گذراندن آخر هفته هستید، جایی بهتر از پارک تلو پیدا نمی کنید. با حضور در این پارک چنان آرامشی سراسر وجودت را فرا می گیرد که تمام خستگی کار و زندگی روزمره به یکباره از تنت بیرون می رود. در مسیر رسیدن به این پارک از مسیرهایی عبور خواهید کرد که از دو طرف توسط درختان و گونه های مختلف گیاهان احاطه شده اند.جالب است بدانید که پرندگان وحشی مانند عقاب، شاهین و شاهین در ارتفاعات پارک زندگی می کنند. کل پارک پوشیده از درختان مختلفی از جمله کاج، سرو نقره ای، نارون، نارون و … است که در میان آنها چشم اندازهای زیادی برای آسایش و سرگرمی گردشگران وجود دارد.

اجاره مسکن در عسلک لواسان

عسلک یکی از مناطق لواسان است که در محدوده آن قرار دارد و دارای ویلاها و باغ های فراوانی است که با توجه به سرمایه گذاری های هنگفتی که در این منطقه انجام شده است، آن را به یکی از گران ترین مکان های تهران تبدیل کرده است. برای اجاره ویلا نگران نباشید چون سپنجا این مشکل را حل کرده است. قبل از سفر به سایت سپنجا سر بزنید و با ویلاهای موجود رزرو کنید و سفری بی خطر در کنار خانواده داشته باشید. حتی می توانید سوئیت در عسلک لواسان یا اقامتگاه بوم گردی در لواسان را به راحتی از سپنجا اجاره کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *