شمال کجا بریم؟
0

دریاچه فراخین کجاست؟!

فراخین
بازدید 577

استان مازندران دارای دیدنی های زیادی است که سالانه عده ی بیشماری را به سمت خود جذب میکند. این داستان همیشه یک از مقصد های همیشگی طبیعت گردان و علاقه مندان به سفر به طبیعت میباشد. یک از بکر ترین جاذبه های طبیعی استان در نزدیکی نوشهر واقع شده است.دریاچه فراخین. دریاچه ای که بین دریاچه های بسیاری که در این استان قرار بین لیست زیباترین و بکر ترین ها خود نمایی میکند. اگر قصد سفر به یک طبیعت بکر را دارید تا بتوانید شاید کمی هم که شده از هیاهو و روزمرگی های شهری دور شوید یا علاقه من هستید درباره جاذبه های طبیعی کشور بیشتر بدانید امروز در شمال بریم با ما همراه باشید تا شما را با هر آنچه که باید درباره دریاچه فراخین بدانید آشنا کنیم.

مطالب مرتبط: شمال کجا بریم

آشنایی با دریاچه فراخین

فراخین

اگر به کمی آنطرف تر از نوشهر سفر کنید. با جنگلی روبرو خواهید شد که از درخت ای سر به فلک کشیده و تنومند تشکیل شده است. این جنگل در قلب خود یک دریاچه ی زیبا جای داده است. این دریاچه اگر بین محلیان آن ناحیه و ساکنین این استان شناخته شده است ولی شاید هر مسافری از وجود این دریاچه زیبا خبر نداشته باشد. البته این نکته می تواند یک امتیاز خوب برای کسانی باشد که علاقه دارند به مکان های بکر تر و آرام تر سفر کنند. پس اگر به استان مازندران سفر کردید دریاچه فراخین را نیز در بین لیست مکان هایی که باید از آن دیدن کنید بهتر است قرار دهید.

آدرس دریاچه فراخین: استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، روستای ویسر

اگر قصد سفر از مبدا تهران به این مکان را داشت باشید باید بدانید که مسیر بسیار طولانی پیش روی شما نیست و شما با صرف حدود 3 ساعت می توانید به این دریاچه زیبا دست پیدا کنید. ولی توجه داشته باشید که مسیر دسترسی به این دریاچه کاملا راحت و هموار و راحت نیست و نمی توان در تمامی فصل های سال از ان بازدید کرد  ولی قطعا مسیر و طبیعت زیبای ان سختی ها را برای شما آسان خواهد کرد.

مطالب مرتبط: آشنایی با مسیر های دسترسی به استان مازندران

برای اینکه به دریاچه فراخین دسترسی داشته باشید باید ابتدا خودتان را به چالوس برسانید این  مسیر را ادامه دهید تا از مرزن آباد عبور کنید. در مسیر تابلو های راهنمایی شما را به سمت فرعی کجور هدایت میکنند بعد از وارد شدن به این راه فرعی باید حدود 40 کیلومتر در این مسیر طی کنید. در این مدت شما با روستا های دلسم و بعد از آن ویسر روبرو خواهید شد. پس از پشت سر گذاشتن ویسر یک فرعی خاکی به چشم شما خواهد شد با احتیاط وارد ایان فرعی بشوید تا شما را به دریاچه فراخین برساند. همانطور که گفته شد سطح مسیر این جاده آسفالت نیست و باید با احتیاط در آن حرکت کنید. واضح است که خودرو ها و ماشین های شاستی بلند و افرودی برا این مسیر مناسب تر میباشند ولی اگر با خودرو های سواری معمولی نیز با احتیاط لازم حرکت کنید میتوانید خود را به این دریاچه برسانید. توجه داشته باشید که در مسیر نمیتوانید دریاچه را مشاهده کنید به همین دلیل بهتر است در طول مسیر از محلی ها و ساکنین آنجا راهنمایی بگیرید تا از دریاچه گذر نکنید.

ویژگی‌های دریاچه فراخین

فراخین

در مسیر فرعی که به سمت دریاچه حرکت میکنید. احتمالا به دلیل وضعیت بد آنتن دهی در این مسیر برای داشتن اینترنت دچار مشکل خواهید شد پس اگر قصد دارید برای رفتن در این مسیر از پ های انلاین وارد بشوید بهتر است قبل از ورود به ان مسیر را بررسی کنید. این دریاچه به دلیل موقعیتی که دارد از گونه های گیاهی و جانوری متنوعی دیده میشود به طوری که در این منطقه حیواناتی مانند خرس و گراز و مار و روباه نیز دیده شده اند البته شایان به ذکر است که در سال اخیر به دلیل افزایش رفت و آمد به این دریاچه الظاهر حیوانات به عمق جنگل عقب نشینی کرده اند ولی بهتر است همیشه از اطراف خود آگاه باشیم . آب این دریاچه به وسیله چشمه آنچه در قسمت بالا دست ان قرار گرفته است تغذیه می شود البته بارش های فصلی نیز در مقدار آن تاثیر دارند.

بهترین زمان سفر به دریاچه فراخین

اگر از این نکته که سفر به طبیعت در فصول مختلف امری انتخابی و سلیقه ای است ولی یکسری نکات را در اینجا ذکر میکنیم. فصل بهار با توجه به اینکه منطقه در سرسبز ترین حالت خود قرار دارد و در فصل های بهار و تابستان به دلیل آب شدن یخچال ها این دریاچه در  پر آب ترین حالت خود قرار دارد و همچنین دارای آب و هوای معتدل و مناسبی نیز هست.  با توجه به آنچه که در قبل گفته شد به دلیل اینکه این مسیر دارای مسیر آنچنانی هموار و مناسبی نیست. سفر ب ان در مواقعی که بارندگی زیاد است آنچنان توصیه نمی شود و نیازمند تجهیزات تخصصی تری برای عبور از گل و لای مسیر است. ولی اگر شما علاقه دارید در فصل پاییز و زمستان به این منطقه سفر کنید و دارای ماشین های افرود و تجهیزات مناسب م هستید هیچ چیز جلو شما را برای لذت بردن از طبیعت پاییزی یا زمستانی این دریاچه نخواهد گرفت.

وسایل مورد نیاز برای سفر به دریاچه فراخین

فراخین

اولین چیزی که شما با توجه به مسیر نچندان هموارد این دریاچه نیاز  دارید خودروی مناسب برای این مسیر می باشد که در فصول مختلف سال میتواند نیازمندی های مختلفی داشته باش. همچنین شما با توجه به فصلی که به این دریاچه سفر می کنید باید لباس و کفش مناسب به ان را به همراه خود داشته باش. اگر اهل عکاسی از طبیعت هستید دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.

اینجا میتوانیدبهترین مکان های دیدنی شمال را بشناسید!

حرف آخر

همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم یکی از نکات مثبت این دریاچه بکر بودن ان است که این بکر بودن بخاطر دسترسی کمی سخت و نسبتا کمتر شناخته شده این دریاچه می باشد. متاسفانه بیشتر مکان ها با افزایش تعداد بازدید کننده ها به مرور این بکر بودن خو را از دست میدهند بر ما واجب است که هنگام سفر به این مناطق تلاش کنیم که کمترین را با سفر خود در ان ها به وجود بیاوریم. شما هم اگر تجربه سفر به این دریاچه یا مناطق دیگر را داشتید ان را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *