شمال کجا بریم؟
0

بهترین مکان برای گردشگری در فصل پاییز!

بهترین مکان برای گردشگری در فصل پاییز!
بازدید 521

ایران کشور محصور در خشکی در میانه قاره آسیا است. علاوه بر داشتن آب و هوای گرم و خشک و مناظر زیبا، دارای ویژگی های جغرافیایی منحصر به فردی است. منطقه شمالی از رطوبت سه نقطه مازندران و گیلان و گرگان ، جنوب دریای خزر و رشته کوه های البرز تشکیل یافته است. من قصد دارم در شمال بریم برخی از مناظر و جاذبه‌هایی را که توصیه کنم که واقعا ارزش دیدن را دارند و مناطق شمال ایران تا کوه‌های هیلکانی را شرح دهم.

سفر به شمال در فصل پاییز

وقتی در مورد سفر در پاییز صحبت می کنیم، به مقصدهای احتمالی در افق گوش دهید. ما همیشه باید خلاقیت خود را آزاد بگذاریم و هر چیز کوچکی را رد کنیم. این ممکن است به این معنی باشد که باید چندین سفر انجام دهیم. بسیاری از ما هرگز شمال ایران را تجربه نکرده ایم. برخی از مردم فقط از جاده رشت و شهر های بزرگ اطلاع دارند. در شمال ایران مکان هایی مانند تالاب بندرانزلی، آبشار لاتون، کوه های فندقلو و غیره را می توان یافت اما باید در مقیاس بهتری بررسی شوند. در ادمه به برخی از شهر هایی که می توانیم در فصل پاییز به سفر کنیم، اشاره کنیم.

جاذبه های گردشگری شمال ایران

جاذبه های گردشگری شمال ایران

یکی از جاذبه های گردشگری استان اردبیل که در میان مردم و همسایگان استان اردبیل از محبوبیت خاصی برخوردار است , جنگل فندقلو است که افراد زیادی در تعطیلات آخر هفته به این مکان زیبا سفر می کنند که البته جزو یکی از مکان های کمپینگ گروه های کوهنوردان و مسافران در همه فصول سال به شمار می رود .

 جنگل فندقلو

 جنگل فندقلو

جنگل فندقلو در 40 کیلومتری استان اردبیل و 10 کیلومتری شهر نمین واقع شده است  حتی می توانید اگر در جاده گردنه حیران هستید با رفتن به روستای خانقاه سفلی و خانقاه علیا که این مسیر هم از زیبایی های بی نظیری برخوردار است به جنگل فندقلو می رسید.

آبشار لاتون

آبشار لاتون

آبشار لاتون آستارا را می توان بلندترین آبشار ایران با ارتفاع 105 متر دانست. آبشار لاتون با طول و عرض جغرافیایی 38 درجه و 19 دقیقه شمالی و 480 و 43 دقیقه شرقی در شهرستان آستارا، شهر لوندویل و روستای کوته کومه واقع شده است. تا جایی که آب در آن جریان دارد. حجم آب در ماه های مختلف سال متفاوت است اما در تمام فصول سال به طور دائم جریان دارد. نزدیکترین جاذبه های گردشگری به این آبشار، قلعه لاتون و قله اسپیناس، روستای متروکه آسیو شوان و دیگر آبشارهای منطقه است.

شهر رامسر

شهر رامسر

شهر رامسر جزو استان مازندران که طی سالیان اخیر با جذب گردشگران زیاد جزو توریستی ترین مکان های ایران به شمار می رود این شهر علاوه بر طبیعت سرسبز و بکری که دارد دارای آثار تاریخی و دیدنی است

شهر رامسر که در گذشته به نام (ذ) شناخته می شد، در غرب استان مازندران قرار دارد. شهر رامسر قبل از سال 1358 جزو توابع شهرستان تنکابن بود که بعد از آن جدا شده و به عنوان شهری جدا اداره می شود. که بیش از 200 روستا را در خود جای داده است.

قلعه رودخان

قلعه رودخان

قلعه رودخان (قلعه رودخان) نام قلعه یا قلعه تاریخی است که بر روی ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن ساخته شده است. این قلعه دارای مساحت 2.6 هکتار با 65 برج و دیواری به طول 1500 متر است. قلعه رودخان در 30 کیلومتری شهرستان فومن در استان گیلان قرار دارد.

برخی کارشناسان ساخت قلعه رودخان را در زمان ساسانیان و همزمان با حمله اعراب به ایران دانسته اند. در دوره صفویه این قلعه توسط یکی از حاکمان مخالف حکومت صفوی بازسازی شد.

سفر به قلعه رودخان

قلعه رودخان در ارتفاع 700 متری از سطح دریا در دل جنگل های گیلان قرار دارد. هر روز گردشگران زیادی برای بازدید از این قلعه و طبیعت سرسبز و جنگلی اطراف آن می آیند. این قلعه در ارتفاعات جنگلی این منطقه قرار دارد و برای دسترسی به قلعه باید از دامنه کوه جنگلی بالا رفت. برای این منظور راه دسترسی به قلعه به صورت پلکانی آماده شده است.

چرا دیدن شمال در پاییز برای مردم مهم است

سفر به شمال ایران طیف وسیعی از مکان‌های دیدنی را شامل می‌شود، از جمله جنگل‌ها، روستاهای دورافتاده و تپه‌هایی که در یک طرف جاده منظره‌ای شگفت‌انگیز و در طرف دیگر دره‌های دیدنی وجود دارد. شمال همچنین به دلیل موقعیت مناسب و حومه سرسبز، فرصت های زیادی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد.

سفر به شمال ایران

سفر به شمال ایران

مردم شمال میراث خاص خود را دارند، این قدرت بزرگ آنهاست. آنها مستقیماً در شمال ایران سیاست و سیاست گذاری می کنند. پس حرکت به سمت شمال در پاییز نباید برای مسافران ایرانی که آرزوی سفری ماجراجویانه برای سلفی گرفتن و گشت و گذار در این سرزمین های زیبا را دارند سخت باشد!

در پاییز بیشتر احتمال دارد که به مناطق گرم‌تر برگردیم، اما در تعطیلات، چنین مکان‌هایی را به‌عنوان مقصدی معنادار در نظر بگیریم. به ویژه استراحتگاه‌های اسکی و چشمه‌های آب گرم در بخش‌های غربی اسکی روی تپه در صورت بازدید از آب و هوای گرم یا زمستانی در ماه آذر، جایگزینی ارزان و جذاب برای ما فراهم می‌کند.

 

کلام آخر

در پاییز که به شمال ایران می‌رویم، بسیاری از مسافران ایرانی جذب رنگ‌های رنگارنگ زیبای پاییزی می‌شوند که بسیار دیدنی و طبیعی است. حتی اگر چیز جدیدی کشف نکنند، ارزش دیدن در پاییز را دارد! فصل سفرهای پاییز هنوز در شمال ایران بسیار تازه است. ما انتظار داریم اکنون سفر به آنجا و در عین حال بازدید از مکان های شمالی بسیار مهم است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *